Villkor
Att handla hos Whiteboardstore.com
Hos oss på Whiteboardstore.com kan du beställa varor via våra kanaler; ehandel, telefon eller e-post, i viss mån vid större projekt kan utsänd personal från Whiteboardstore.com projektleda orderhanteringar vid tex kontorsflytt/renovering.
Vi ingår endast avtal med myndig person samt med juridisk person.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel. Av trycktekniska skäl kan färgavvikelser förekomma.
Priser
Våra priser anges i svenska kronor (SEK) exklusive moms i samtliga kanaler. I vår ehandel kan du enkelt ställa om priserna till inklusive moms.
Priserna gäller tills vidare. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod. Efter mottagen och bekräftad beställning kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. höjda skatter, valutaförändringar etc.)samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.
Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Whiteboardstore.com överlåtna till Svea Ekonomi AB.
Företagsfaktura:
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU.
Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.
Vi accepterar följande kort: Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade.
Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
Delbetala
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.
Allmänna villkor
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)
Förskottsfaktura
I de fall du önskar förskottsbetala din beställning kontaktar du vår Kundservice som tar emot din beställning och tillhandahåller den information du behöver för att genomföra förskottsbetalningen.
Leveransinformation & Fraktkostnad
Leveranstid & fraktkostnad
Vår normala leveranstid till dig på lagerförda produkter ligger på ca 2-5 arbetsdagar efter mottagen och bekräftad beställning. Leveransen sker vardagar kl. 07:00–16:00 och kan endast ske till fysisk adress, ej till boxadresser. Vi levererar ifrån vårt centrallager i Stockholm och en viss del direkt ifrån våra leverantörer. Datum för transport på din försändelse finns angivet på din mailade orderbekräftelse.
Bifogat i leveransen finns aktuella manualer/instruktionsböcker. De finns även tillgängliga på vår hemsida under respektive produkt.
Leveransen sker med transportbolaget DB Schenker.
Fraktkostnaden är fraktfri inom Sverige. Du kan som kund välja till expressfrakt och då tillkommer kostnad som ni ser på varje angiven artikel. Vid större avtalade beställningar så kan kostnad frakt tillkomma.
Hinder hos kunden i samband med leveranstillfället
Om Whiteboardstore.com inte kan leverera på grund av hinder hos kunden, kommer leveransen gå tillbaka till Schenker och de kontaktar dig för att komma överens om ett nytt utkörningstillfälle. I och med detta kommer en ny utkörningskostnad på 450 kr debiteras. Om Sändningen ej har kunnat levereras inom 3 dagar efter första försök tillkommer en terminalkostnad om 110kr vid 1-29 kg och 140kr vid 30-99 kg per dag tills dess att leveransen har levererats. Efter 5 dagar returneras sändningen till Whiteboardstore.com
Tänk på:
Se till att det finns någon som tar emot varorna när de anländer
Meddela om det finns särskilda restriktioner mot fordonstrafik/hinder för framkomlighet vid leveransadressen
Vid större leveranser kan det behövas tillgång till truck alt lastbrygga vid lossning, om detta saknas kontakta vår Kundservice för att säkerställa att godset går bil med baklift.
Tänk på att varan/varorna går att bära in utan risk för skada på person eller egendom vid köp att tilläggstjänst Inbärning
Leverans
I samband med att din leverans lämnar vårt centrallager/vår leverantör skickar vi ett leveransbesked till din mailadress. I leveransbeskedet finner du ett sändningsnummer och länk till www.schenker.se där du kan följa din försändelse.
Våra leveranssätt varierar beroende på storleken (volym & vikt) på godset. Vi förbehåller oss rätten att välja det sätt som passar din beställning bäst.
Paket/ Mindre försändelser
Paketet levereras med Parcel avtal och leverans sker till angiven leveransadress innanför företagets dörr/port/till angiven våning, till reception alternativt fungerande varumottagning.
Pall/Tyngre och större gods
Leverans sker till registrerad adress, gatuplan, vardagar mellan kl. 08:00-16:00. Ingen avisering sker innan*. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen kommer Schenker att kontakta dig för att boka en ny utkörning. Vid eventuell ny utkörning har Whiteboardstore.com rätt att debitera dig för uppkomna kostnader.
Leveransförsening
Du hittar information om aktuell leveranstid per enskild produkt på whiteboardstore.com. Meddelanden om eventuella avvikelser från den presenterade leveranstiden får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via telefonsamtal eller mail.
Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall välja att delleverera din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungligt angivna fraktkostnaden.
Transportskador & felexpediereing
Företag/Juridisk person: Vid synlig skada på emballaget vid leveranstillfället måste detta anges till Schenkers chaufför och på fraktsedeln innan försändelsen kvitteras. För att reklamationen mot transportbolaget ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.
Om produkten har blivit skadad under transporten, dvs. dold skada, bör det anmälas omgående till vår Kundservice dock senast inom 5 dagar efter mottagen försändelse. Vid anmälan behöver vi en bild på skadan både på emballage och produkt. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt.
Privatperson/Konsument: Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället, ber vi dig att anmäla det omgående till vår Kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till Schenker inom 1- 5 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.
Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt.
Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du anger det till chauffören och på fraktsedeln innan du kvitterar försändelsen. För att vår reklamation mot Schenker ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.
Force Majeure
Whiteboardstore.com är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Whiteboardstore.com fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.
Ångerrätt/Öppet köpt i 14 dagar.
Du som kund hos Whiteboardstore.com har 14 dagar på dig att ångra ditt köp hos oss, meddela oss inom 14 dagar efter mottagen leverans genom att kontakta vår kundservice.
Ångerrätten/retur gäller inte vissa produkter
Specialframtagna produkter, såsom färg eller produkter som inte ingår i vårt ordinarie sortiment
Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla
Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Om du väljer att ångra ditt köp och returnera varan måste den vara i väsentligen oförändrat skick. Om varan är undersökt mer än vad som anses tillräckligt och/eller att varan är skadad har vi rätt att göra en värdeminskning på upp till 100%. Alla eventuella tillbehör, instruktionsböcker, etc. måste finnas med vid returen. Tänk på att du bär ansvaret vid returen till oss, tänk därför på att emballera varan väl. Originalförpackningen är alltid det bästa skyddet. Om du ångrar din beställning eller delar av den och önskar returnera kontaktar du vår kundservice.
Ett tips inför större beställningar!
Vid större beställningar, exempelvis flertal av samma produkt. För att underlätta för dig som kund, vänligen beställ hem ett provexemplar först. Om du är nöjd vänligen lägg den totala beställningen. Vill du rådfråga oss vänligen kontakta kundservice.
Återbetalning
En återbetalning/kreditering sker alltid till det ursprungliga betalsättet. Detta sker normalt inom 14 arbetsdagar från det att vi har mottagit ett meddelande ifrån dig som kund, och att vi har fått och godkänt returen.
Returinformation
Hur returnerar jag en vara?
Kontakta vår kundservice för att meddela att du avser göra en retur samt att för att få returfraktsedel utskickad, inom 14 dagar efter mottagen leverans. Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga är inkluderat i brevet med returfraktsedeln. När du använder vår returfraktsedel står vi för returfrakten, kostnaden för varan kommer att återbetalas till det ursprungliga betalsättet.
Skicka sedan returen till vår returadress. Whiteboardstore.com kommer ej lösa ut paket mot postförskott.
När du ska göra din retur tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss, se därför till att varan är väl förpackad i sitt originalemballage. Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör, bruksanvisning m.m. ska gå med i returen.
Garanti & Reklamation
Whiteboardstore.com målsättning är och har alltid varit att du ska känna dig trygg med dina produktval hos oss. Vi erbjuder dig minst 3* års garanti på samtliga produkter ur vårt sortiment. I sortimentet har vi produkter där tillverkaren lämnar en längre garanti, upp till 30 år, självklart erbjuder vi dig samma villkor.
Garantin gäller funktionsfel och tillverkningsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid normalt slitage eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende.
När det gäller förbrukningsprodukter såsom whiteboardpennor, följer vi tillverkarens garanti som oftast är kortare än 1 år.
Som konsument har du även lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. Läs mer om din reklamationsrätt på www.konsumentverket.se .
I det fall du önskar reklamera din produkt ber vid dig kontakta oss så snart som möjligt eller helst inom två månader från det att du upptäcker felet på produkten. Whiteboardstore.com undersöker produkten och avgör om problemet omfattas av garantin. Om så är fallet kommer Whiteboardstore.com reparera den defekta produkten, ersätta den med en likadan eller likvärdig produkt eller häva köpet. Whiteboardstore.com står för de kostnader som uppkommer i samband med reparationen alt utbyte av produkt såsom ev. fraktkostnad.